Tuesday, August 9, 2011

Islam, terasakah?

Kita akan betul2 menghargai Islam apabila kita telah 'membayar' harganya. Saat itu, baru kita faham betapa bernilainya Islam ini. Kesusahan, kepayahan, perjuangan, kesakitan, cacian, makian. Kalau duduk sengan-lenang, hampir pasti kita akan mengkufuri ni'mat yang paling besar ini. Allah, jadikan kami dari golongan yang sedikit.

Muhasabahlah. Apakah kita sudah merasai Islam itu bernilai? Kalau tiada Islam, apa masalahnya? Renung2 sahabat. Kalau sampai tidak boleh menjawab persoalan itu, istighfar banyak2. Mohon Allah ganti hati kita yang telah mati. Dan mohon agar dikurniakan ilmu, hidayah dan taufiq. Amiin

Berapa ramai sekadar mengatakan Islam is the way of life dan berapa ramai yang berdusta? Katanya cara hidup, tapi hidupnya tidak menggambarkan Islam yang sebenar.

## muhasabah utk penulis lah yg plg utama ##



Kejar tawaran Allah. Allah berjanji akan berlaku pertempuran akhir zaman. Peperangan terhebat dalam sejarah manusia. Rebutlah gelaran pejuang itu. Kita kejar gelaran syahid. Mulakan dengan diri sendiri, insyaAllah tiba masanya kelak, kita akan bersedia. Saat itu, GEMPUR MUSUHMU dan HARAPKAN KEMENANGAN ISLAM !!

No comments: